Napfolt és Jupiter

2007.06.10. 09:40 | tamasasztro | Szólj hozzá!

2007.06.09.

Ez a nap már sokkal eredményesebb volt.
Felkerült egy napészlelés az oldalra. :-)
Most csak 2 "kis" folt látszott a napon. Ezt a két foltot a szokásos módon rögzítettem is.
Okulárprojekció segítségével az észlelő lapon megjelöltem a foltok helyét, majd a további okuláron át történő megfigyelés során pontosítottam a rajzot. Készült fénykép is. :-)

Jupiter:
Hosszú idő után ismét megpillanthattam. Végre olyan magasságba emelkedett, hogy én is láthattam. (A fák és a reflektorok fölé)

A megfigyelés végén érkező enyhe ködtől eltekintve kedvezőek voltak a megfigyelés körülményei. Elkészítettem egy, jelen esetben első rajzot a Jupiterről és a négy alilei féle holdról.
A Jupiter felhősávjait ábrázoló rajz egy kicsit elnyagyolt. De kitettem, mint első lépést. :-)
Remélem a többi eredményesebb lesz.

Bognár Tamás
tamasasztro.extra.hu
izirajdercsillag.extra.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://tamasasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr1696014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása