Napfoltok :-)

2007.06.03. 20:08 | tamasasztro | Szólj hozzá!




2007.06.03. Vasárnap

Tegnapi nappal túl vagyok, az elektro vizsgámon. :-)

Remélem sikeresen.

Ennek örömére, gondoltam bepótolom az észlelési elmaradásaimat. Természetesen szombat este eső és felhő. Ez jellemző.

Ugyanakkor vasárnap, az az ma, oszlani kezdtek a felhők és kisűtött a Nap. Ez nagyon jó hír volt számomra. Már régóta törtem a fejemet, hogy komolyabban kellene foglalkozni a napfolt észlelésekkel.

Vetettem egy pillantást a SOHO képre, ész láttam, hogy az idei átlaghoz képest nagyon eleven a napfolttevékenység.

Ennek örömére kicepeltem a távcsövet, és folt vadászatba kezdtem.
Az eredmény, a fenti képen látható. Kompakt géphez képest nem is rossz a kép. Persze lehetne még fokozni. De szabad szemmel, nézve, az okulárban sem láttam olyan részletesen, mint a spec szűrőkkel megtámogatott felvételeken.

Nem baj a kihívás adott ! :-)

Bognár Tamás
tamasasztro.extra.hu
izirajdercsillag.extra.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://tamasasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr5891981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása